19 nov. 2013

Reclame



Aș vrea să existe și în viața reală un AdBlock, care să elimine tot conținutul publicitar ce-i întins prin orice văgăună. 

Zeci, sute, mii de panouri publicitare, pliante ce-ți sunt date în mână, afișe pe stâlpi, pe ferestrele magazinelor, pe autobuze, pe clădiri... la produse de 2 lei de care nu ai nevoie, și dacă ai avea ai ști oricum ce să cumperi.

Dacă întinzi o pânză cât un bloc de pe care să-mi rânjească chiobanul Ghiță cu dinții lui brânziți, asta nu mă face să-mi deschid abonament la Vodafone sau să vă cumpăr tabletele voastre de căcat. Muriți. Am Orange. Și nu că Orange ar fi mai presus cu ceva. Nu-s pe Orange din cauză că mi s-a părut amuzantă reclama aia cu omuleții albi retarzi și nici pentru că m-au fascinat prea tare ofertele lor la abonamente inspirate din cartea de zoologie. Sunt pe Orange doar pentru că majoritatea oamenilor pe care-i cunosc sunt pe Orange. Puteam să fiu pe orice altceva, oricum sunt printre cei care nu consumă nici 10% din minutele lunare. 

Și nici nu o să mă faci să cumpăr mașini de spălat și frigidere de la tine dacă pui peste tot pancarde cât tumoarea de mari care-mi obturează mie vederea când mă uit cum dă cu muia de asfalt o grasă ce se încăpățânează să meargă pe tocuri. 

Și indiferent câte afișe pui prin stații și scări de bloc cu banca ta cămătărească, tot n-am să-mi bag banii acolo. Există grețos de multe bănci. Dacă te duci pe orice stradă mai mare în fața unei bănci și tragi o flegmă în orice direcție, va ateriza în fața altei bănci. Așa multe sunt. Nici nu știu de ce se mai bat atât pe competiție, oricum e câte una pentru fiecare om. Lasă-mă băi jidan îmnpuțit cu creditele tale. Știu că dai credit doar cu buletinul, pașaportul, carnetul de conducere, diploma de 10 clase sau factura la gaz. Da dacă are cineva nevoie de tine te găsește el și dacă-ți muți filiala într-un buncăr din Siberia. 

Și cei mai enervanți mi se par spammer-ii. Adică ăia care-ți bagă material promoțional pe gât fără voia ta. Hai, că la panourile publicitare poți să nu te uiți. Să te uiți doar în pământ, deși sunt șanse ca să vezi și acolo o reclamă de la Catena la un unguient de hemoroizi ceva, sau la proteze de îndreptat coloana. Dar sunt ăia care vin la tine și-ți dau pliante. Ajung la gradul de disperare în care ți le bagă ei între degete, dacă tu nu vrei să-l iei. Știu că nu e vina voastră,  că vă faceți doar meseria și că probabil și vouă vi se pare penibil să umpleți mâna oamenilor cu hârtii inutile. Dar asta face parte din meseria voastră, să fiți înjurați. Probabil în contract nu scria și că majoritatea celor cărora le dați hârtii vor să vă facă o gaură în cap cu burghiul, să vă bea creierul printr-un pai și să se cace în locul gol rămas.

Acum știu că o să-mi spuneti că eu sug la marketing și că reclama e sufletul comerțului. Nici n-am zis că n-ar fi așa. Dar atunci când cineva încearcă să-ți vândă căcat și-l supraapreciază în reclame, e vorba doar de meltenism. Adică conținut care nu oferă nicio informație despre produs. Și dacă oferă, ori sunt eronate ori chestii generale intuitive. 

Iar reclamele nu fac pe nimeni să vrea să cumpere chestii de care nu are nevoie. Oamenii ar fi cumpărat exact aceleași produse și dacă nu existau reclamele. Mi s-a întâmplat de multe ori să fiu într-un bar ce are la intrare o reclamă la Tuborg, să stau la o masă pe care scrie Timișoreana și să beau un Ciucaș dintr-un pahar de Golden Brau. De ce? Pentru că Ciudaș mi s-a părut mie berea cea mai bună la prețul cel mai decent și am cumpărat-o, indiferent dacă i s-a făcut sau nu reclamă. Cam așa merge treaba peste tot. Orice om normal cumpără un produs atunci când este satisfăcut de calitate și simte avantajul în propriul buzunar, nu în reclamă. 

Dacă același produs s-ar vinde în două ambalaje de la firme diferite, una făcându-i reclamă în mod abuziv iar cealaltă scăzând 30% din preț, care ar avea mai mult succes pe piață? Da, știu  că există și retarzi care cumpără chestii doar pentru că sunt promovate. Orice om care are impresia că o firmă îl poate avantaja, fie că este vorba de haine, băutură sau mașini, e idiot. 


11 comentarii:

  1. In Romania da. Nesuferite reclamele. Mai ales aia cu Ghita Ciobanul la Vodafone...crap daca mai aud un lalalalala. Chiar vazusem pe YouTube o reclama hazlie despre tableta vs. hartie(igienica).
    Asa am mai vazut reclame interesante pe YouTube, macar ilare, de dragul priceperii reclamei/creativitatii, nu pentru a vinde/cumpara produsul. In fine, la noi, la TV, imediat schimb canalul sau chiar inchid cum vad reclame.

    RăspundețiȘtergere
  2. Lamureste-ma si pe mine cu ceva...am vazut pe facebook cum ai spus ca te-ai ras in cap.Deci...de ce te-ai ras?De ce nu te-ai tuns lasandu-ti niste...mai mult par in cap?

    N-a reclama!
    http://www.aratacegandesti.blogspot.ro/

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu-mi plac frezele. Mi se par de căcat. Nu-mi place să pierd timp cu aranjatul părului.
      Ori zero ori în coadă. Iar io acum îs zero.

      Ștergere
    2. Si asa-l lasi?Macar pune-o poza

      Ștergere
    3. Habar nu am. Nu-mi fac planuri de viitor ca să știu cum o să am părul peste ceva vreme.

      Ștergere
  3. wodanpintz acu fac laba si dau sloboz pe tineh

    RăspundețiȘtergere
  4. Buna. Imi plac postarile tale, ai foarte mult umor. Tine-o tot asa.
    As vrea sa te intreb daca nu faci o postare si despre Antonia, caci e in fiecare zi in ziare...si am obs ca tu esti la curent cu tot.
    In rest, succes.

    RăspundețiȘtergere
  5. daca iti dau mue scri

    RăspundețiȘtergere
  6. Woodane iti dua putna mue

    RăspundețiȘtergere

Despre sfântul Woodenpints